Ruilen

Afkoelingsperiode

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren. 
Wat te doen in de volgende situaties: 

U heeft helaas een verkeerd artikel besteld

Ondanks het zoeksysteem op artikel categorie, artikel type of artikel nummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren om het pakket weer aan ons te retourneren. Verzendkosten zijn in dit geval voor uw rekening. 

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet

Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen. 

U heeft een defect artikel ontvangen

Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

Garantietermijn

Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie. Daarnaast verlenen wij per productgroep de volgende specifieke garantie: 

Stas ophangsystemen
Alle originele ophangsystemen van deze fabrikant vallen onder de standaard fabrieksgarantie. 

Newly ophangsystemen
Bij Alle-Ophangsystemen.nl ontvangt u een 5-jarige garantie op alle onderdelen van het merk Newly. 

Arti Teq ophangsystemen
Bij Alle-Ophangsystemen.nl ontvangt u een 10-jarige garantie op alle onderdelen van het merk Artiteq. 

Diverse andere ophangsystemen
Bij Alle-Ophangsystemen.nl ontvangt u 12 maanden garantie op gebreken van artikelen van alle andere fabrikanten.

Garantieprocedure

Het is vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw ophangsysteem voor eventuele probleemoplossingen. Als er een artikel direct na ontvangst niet goed functioneert, dient u dit aan ons zo snel mogelijk kenbaar te maken. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice voor een probleemoplossing. Mocht het artikel toch defect blijken, zullen wij altijd een oplossing voorstellen. Volg de volgende stappen als u een artikel naar ons wilt versturen voor garantie:

1. Vraag binnen de garantietermijn een RMA-nummer aan bij onze klantenservice.

2. Stuur het defecte artikel zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na toekenning van het RMA-nummer naar ons op. U ontvangt van ons een gratis antwoordnummer voor de verzending.
3. Verpak het garantie artikel deugdelijk als u het verstuurt.
4. In de garantiezending dient duidelijk een briefje met adresgegevens en telefoonnummer alsmede de omschrijving van het probleem en het RMA-nummer vermeld te staan. Voeg ook een kopie van het aankoopbewijs toe.

De consument draagt het risico voor de retourzending, wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
Kijk voor de exacte situaties waarin garantie geldt en uitsluitingen hierop, onder artikel Garantie van onze Algemene Voorwaarden.

Retourneren

Retourprocedure

Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:

1. Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling bij onze klantenservice een retourformulier met RET-nummer aan.

2. Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar klantenservice@alle-ophangsystemen.nl
3. De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het RET-nummer retour gestuurd te worden.

4. De verpakking van ophangsysteem onderdelen is belangrijk. Deze producten dienen daarom (indien van toepassing) onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn.
5. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan alle-ophangsystemen.nl er voor kiezen het product deels te vergoeden.
6. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking.
7. Verpak de retourartikelen in een kartonnen doos of de bij de bestelling geleverde koker om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
8. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons worden toegestuurd.
9. Op de retourzending dient duidelijk het RET-nummer vermeld te staan.
10. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.

Uitgesloten van retour sturen zijn

1. Aangebroken of beschadigde verbruiksartikelen zoals schroeven en pluggen.
2. Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd – bijvoorbeeld extra lange of korte draden.
3. Artikelen, die door de klant beschadigd zijn in gebruik.
4. Artikelen anders gekocht dan via onze webwinkel.

Alle-ophangsystemen.nl behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuur bedrag te crediteren, wanneer het product reeds geopend, gebruikt of beschadigd is.
Heeft u nog andere vragen over het retourneren van producten? Neem dan contact op met de klantenservice.

Klachten

Ondanks al onze inspanningen kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze producten of service. Mocht dit het geval zijn, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk uw klacht aan ons kenbaar te maken. U ontvangt altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen een reactie op uw klacht. U kunt uw klacht op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:

1. Neem eerst telefonisch contact met ons op via 085-4010928. De medewerkers van onze klantenservice zullen uw klacht zo snel mogelijk en naar tevredenheid proberen op te lossen.
2. Nog niet tevreden met de geboden oplossing? Stuur uw klacht dan zo compleet mogelijk per e-mail naar de klantenservice. Wij zullen uw klacht nogmaals beoordelen en, indien mogelijk, u een andere oplossing proberen te bieden.
3. Als uw klacht ook nu niet naar tevredenheid is opgelost kunt u uw klacht voorleggen aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via hun website.
4. Mochten wij er in onderling overleg echt niet uitkomen, kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is in onze historie nog nooit voorgekomen, maar voor de volledigheid vermelden wij deze mogelijkheid toch. Kijk voor meer informatie op www.sgc.nl. De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend.

Fabrikanten

Best verkochte producten

  • Newly R10 rail 200cm
    Newly R10 Wand Rail (plafond aansluitend)
    € 10.95
  • Artiteq  click rail 200cm
    Artiteq Click Rail
    € 8.98
  • Artiteq top rail 200cm
    Artiteq Top Rail
    € 6.98